BLOG

Yağ Yapmayan 8 Karbonhidrat

Kilo verebilmek için tüm karbonhidratları atmanız gerektiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz..

Onları Geri Getir

Kilo verebilmek için tüm karbonhidratları atmanız gerektiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz… Habere göre, karbonhidratlar şişmanlatmaz. Her şey tüketilen karbonhidratın miktarı ile ilgilidir. Bununla birlikte; sizlere yağ yakmanız için mükemmel ve diyetinizi çeşitlendirecek karbonhidratlar hakkında bilmediklerinizden bahsetmek istiyoruz.

Kilo vermeye karar verdiğiniz zaman, karbonhidratlar kan şekerimizi hızlıca yüksekten ve insülin salgısını arttırma özelliğene sahip olduğundan bize zorlu bir süreç geçirmemize neden olur. Bununla birlikte bu durum karın bölgemizde bir miktar yağlanmaya sebep olabilmektedir. Zamanla iç organlarımız insüline karşı direnç kazandığından diyabet 2, kalp hastalıkları ve yüksek tansiyon rahatsızlıkları ile karşılaşma riski artar.

Tüm bu bilgilerin doğru olmasıyla birlikte karbonhidratlar aslında daha karmaşık bir yapıya sahiptir. Çünkü tüm karbonhidratlar aynı kimyasal yapıya sahip değil ve etkileri tüketilen miktarlara göre değişkenlik göstermektedir. Tahıllar ve tam tahıl içerikli gıdalar yani işlenmemiş karbonhidratlar yavaş emilim ve kasların uzun süre kullanabileceği fakat sabit bir enerji sağlayan kaynaklardır. Benim tecrübelerime göre bu tip karbonhidratları yemek, şeker istediğini ve alkollü,asitli içeceklere yönelme istediğinden kaçınmaya yardımcı olabilir.

Peki, şişmanlamamızı engelleyen sihirli karbonhidratlar nelerdir?
1. Meyve

Diğer gıdalara göre daha yüksek sükroz (fruktoz) içeriğine sahip meyveler, özellikle akşamları tüketilmesi bazı popüler kültürlerde ve bazı diyetlerde önerilmemektedir. Bununla beraber, günümüzde meyvelerin karın yağlarımızdan sorumlu olduğuna dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Aksine, diyetlerin vazgeçilmezi ve tüm araştırmalar kilo vermenin bir unsur olarak görülmektedir. Üstelik meyve; fruktoz emilimini yavaşlatan ve insülin salgısını önleyen yüksek miktarda lif içeriğine sahiptir. Meyve, tokluk hissi sağlarken aynı zamanda zengin vitamin, mineral ve antioksidan içeriği ile besleyici özelliğe sahiptir.

2. Baklagiller


Mercimek, nohut baklagiller ailesinde popülerdir. Baklagillerin hepsi zengin karbonhidrat içeriğine sahiptir ve glisemik indeksi (yani vücudumuzun şeker tepkisi) düşük olmasını sağlayan yüksek miktarda lif içerir. Buna ek olarak baklalar, vejetaryen ve etin yanında sıra demir ve diğer önemli mineralleri içeren mükemmel bir protein kaynağıdır.

3. Yulaf


Yulaf; karbonhidrat kaynağı, lif deposu, bitki proteini, vitaminler, mineraller ve antioksidanlar açısından zengin en eksiksiz ve en sağlıklı tahıllardan biridir. Düşük glisemik indekse sahip olan karbonhidrat, yani sabit enerji istediği, ayrıca çözünen ve çözünmeyen, bağırsak sindirimine yardımcı olan ve kabızlığı düşüren harika bir lif içeriği sağlar.
Yulaf; kilo verme sürecinde sağladığı büyük avantajlarından biri de uzun süreli tokluk hissi sunması ve acıkma süresini uzatmasıdır. Yulaf unu da, diyetinizi tatlı lezzet getirmek için ideal bir kaynaktır.

4. Süt ürünleri


İnek sütü, yoğurt kaliteli protein kaynağı için mükemmel bir kaynaktır. Süt laktozu (sütte bulunan şeker) içerdiğinden dolayı insanlar süt ürünlerini diyetlerinden kaldırma eğilimlerindedirler fakat laktozun sofra şekeri (beyaz şeker) ile aynı olmadığını belirtmek isteriz.

5. Kavuzlu buğday


Kavuzlu buğday, diğer türlerine göre manipüle edilemeyen veya modifiye edilmemiş bir tür buğdaydır. Bu nedenle, daha yüksek bir protein içeriğine (% 14,7) sahip olan tahıllardan biri ve lif kaynağıdır. Zihinsel ve duygusal sağlığın gelişimine katkıda bulunan triptoandan açısından zengin bir kaynaktır. Normal bir beyin fonksiyonunun anahtarı olan esansiyel yağ asitleri açısından zengin bir içeriğe sahiptir.

6. Kinoa


Kinoa teknik olarak bir tanecik değil bir tohumdur. İyi bir protein kaynağı ve zengin lif içeriği ile birlikte düşük glisemik indekse sahiptir. Aynı zamanda demir açısından zengin olup eksiksiz bir amino asit profili vardır (vejetaryenler ve veganlar için idealdir). Tadı ve özellikleri sayesinde pilav için mükemmel bir alternatiftir. Pirinçle aynı şekilde pişirilir ve besin değeri daha yüksektir.

7. Tam pirinç ve basmati pirinç


Çok sayıda insan tam pirinç ve basmati pirinç pilavından hoşlanmadıklarını söylüyor, ancak düzgün pişmiş olduklarında herhangi bir yemeğe lezzetli bir katkısı olabilirler. Kahverengi pirincin küçük bir kısmı, salatalarınızı ve diğer sebze yemeklerini daha eksiksiz ve tatmin edici hale getirebilir.

8. Patatesler

Bu sizi şaşırtabilir, ancak sağlıklı yağlarda (işlenmemiş bitkisel yağlar) pişirilen ideal miktarda patates sizin yağ oranınızı etkilemez. Patates aslında demir, vitamin C, vitamin B6 ve mineral bakımından zengin bir kaynaktır. Aynı zamanda, bu yumru kökler dirençli nişastayı da içerir ve bağırsaklardaki iyi bakterileri besleyen ve böylece sindirim sağlığını geliştiren bir tür lif kaynağıdır.

Artık, tüm karbonhidratları diyetinizden çıkarmadan kilo vererek diyetinizi kolayca takip edebileceğinizi biliyorsunuzdur.
Umarım bu yazıyı sevmiş ve bu karbonhidratları tatmaya devam edersiniz!

Stefy Activa

İletişim

Bizi Takip Edin

OUR BRANDS

WeiderWeider GummiesWeider PrimeWeider Vegan