BLOG

Sporcu Beslenmesinde Proteinin Yeri

SPORCU BESLENMESİNDE PROTEİNİN YERİ

Protein Ne Kadar Fazla Alınırsa O Kadar Yararlıdır Yaklaşımı Doğru Değildir

- Sporcunun günlük diyetinde proteinin aşırı alımı karbonhidrat tüketimini azaltacağından denge bozulur ve kas glikojen düzeyi düşerek kasların temel yakıtının yetersiz kalmasına neden olur.
- Protein vücutta metabolize olduktan sonra oluşan atıkları dışarı atabilmek için daha fazla suya ihtiyaç duyar. Buda sporcunun dehidrate olmasına ve performansının düşmesine neden olur.
- Sporcuların tercih ettikleri proteinler daha çok hayvansal kaynaklı proteinler olması sebebi ile artan doymuş yağ tüketimi kalp damar hastalıkları oluşum riskini de arttırmaktadır.
- Proteinde vücuda enerji sağlayan öğelerden biridir. Dolayısıyla fazla tüketimi enerji alımındaki artışa bağlı olarak sporcuda kilo artışına neden olur.
- Son olarak kas yapımını arttırmak amacı ile tüketilen çiğ yumurta karışımları içerisinde bulunan ’’avidin’’ adlı madde yumurtada bulunan biotin vitaminini bağlayarak vücutta kullanımını engeller. Buda depresyon, uyuşukluk gibi sinirsel fonksiyonlarda bozulmanın yanı sıra saç dökülmeleri ve deride kırmızı döküntülere neden olur.

Sonuç olarak protein vücutta önemli işlevlere sahip bir besin öğesidir ve sporcuların protein ihtiyacı spor yapmayanlara göre daha fazladır. Tüketimlerine bakıldığında bu miktarlar genellikle dengeli bir beslenmede yiyeceklerle sağlanabilmektedir. Ancak beslenme ile yetersiz kalındığı durumlarda protein tozları bu konuda bir uzman kontrolünde kullanılabilir. Whey, kazein, soya bazlı gibi türleri bulunan bu tozlar kas protein sentezini desteklerken benzer etkiler gösterse de sindirim ve emilimindeki farklılıklar nedeni ile tercih zamanlarında değişiklikler gösterebilir. Bu anlamda bakıldığında whey protein hızla sindirilerek kana karışması nedeni ile antrenman sonrası amaçlanan maksimum kas protein sentezine ulaşmada daha öne çıkmaktadır. Ancak hepsinin bir arada karışım şeklinde tüketilmesiyle de farklı zamanlarda sindirim ve emileme uğramaları nedeniyle kandaki amino asit havuzunu sürekli zengin tutarak benzer faydaları gösterebilmektedirler. Proteinin bu olumlu etkilerine karşın aşırı tüketiminde karşılaşılabilecek olumsuz durumlar da vardır. Bu sebeple tüketim miktarı tüm artı ve eksileri göz önünde bulundurularak ihtiyaca uygun şekilde belirlenmelidir.

İletişim

Bizi Takip Edin

OUR BRANDS

WeiderWeider GummiesWeider PrimeWeider Vegan